تشکیل پرونده مالیاتی در کرج

تشکیل پرونده مالیاتی در کرج

تشکیل پرونده مالیاتی در کرج توسط کارشناسان با تجربه تشکیل پرونده مالیاتی در کرج انجام می شود
هر شخصیت حقوقی(شرکت) باید پس از تأسیس آن پس از تعیین حوزه مالیاتی، تشکیل پرونده دارایی دهد. طبق قانون شرکت تا 2 ماه پس از تأسیس شرکت مکلف به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت مالیات سرمایه ابتدایی می باشد و در واقع تشکیل پرونده دارایی به معنای آن است که شرکت به اداره مالیات اعلام نماید که چنین شرکتی تأسیس شده و طبق قانون دو در هزار سرمایه ابتدایی شرکت را پرداخت نماید در غیر اینصورت مشمول جریمه مالیاتی شده و به میزان دو برابر مالیات ابتدایی یعنی چهار در هزار جریمه می شوند.
جهت تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی باید به نزدیکترین اداره امور مالیاتی مربوط به شرکت ها مراجعه نمایند.

مراحل تشکیل پرونده مالیاتی درکرج
 

بعداز انجام امور ثبت شرکت می بایست مراحل تشکیل پرونده مالیاتی باتوجه به آدرس شرکت ثبت شده در اداره دارایی انجام گردد.هرشرکت اعم از هرنوع شخصیت حقوقی باید بعد از مراحل ثبت شرکت در اداره دارایی تشکیل پرونده مالیاتی دهد. در واقع تشکیل پرونده مالیاتی به این معناست که شخصیت حقوقی (شرکت) به اداره مالیات اعلام کند که چنین شرکتی تاسیس شده است وطبق قانون 2در هزار سرمایه شرکت را تمبر مالیاتی باطل کند.که بعداز اعلام آن اداره مشخص میشود که درکدام منطقه و حوزه قابلیت رسیدگی دارد.لاذم به ذکر است که حتی در صورت عدم فعالیت هم باید تشکیل پرونده مالیاتی انجام شود.

مدارک لازم جهت انجام امور تشکیل پرونده مالیاتی در کرج

1-کلیه مدارک شناسایی شرکت اصل وکپی (شرکت نامه- اطهارنامه- روزنامه رسمی- تقاضانامه- اساسنامه)
2- کلیه مدارک شناسایی اعضاء شرکت اصل وکپی
3-نوشتن دفترچه مشخصات شرکت
4- گرفتن گواهی امضاء جهت صاحب امضائ شرکت
5- داشتن اجاره نامه یا سند مالکیت به نام شرکت
6- فیش گاز آب برق به آدرس شرکت
7- واریز فیش 2در هزار سرمایه اصل شرکت.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تشکیل پرونده مالیاتی در کرج شما میتوانید با مشاوران مالیاتی موسسه حقوقی و ثبتی آراکس در ارتباط باشید.

تشکیل پرونده‌ی مالیاتی در کرج و دریافت شماره‌ی اقتصادی در کرج چقدر زمان می‌برد؟
تشکیل پرونده‌ی مالیاتی در تمام حوزه‌ها به جز حوزه‌ی مالیاتی غرب تهران حدود یک هفته زمان می‌برد. در حوزه‌ی مالیاتی غرب تهران به خاطر بازدید اداره‌ی دارایی مستغلات از محل شرکت، تشکیل پرونده‌ی مالیاتی به زمان بیشتری نیاز دارد.
پس از تشکیل پرونده‌ی مالیاتی می‌توان اقدام به دریافت شماره‌ی اقتصادی نمود که زمان دریافت آن در حدود ۲ الی ۳ هفته زمان می‌برد.
نکته‌های مهم در خصوص تشکیل پرونده‌ی مالیاتی که شرکت‌ها باید رعایت کنند:
•    تمام شرکت‌ها ظرف مدت ۲ ماه بعد از ثبت یا افزایش سرمایه می‌بایست مالیات “دو در هزار” خود را پرداخت نمایند؛ در غیر اینصورت مشمول جریمه‌ به میزان ۲ برابر مالیات مربوطه خواهند شد. برای نمونه، شرکتی که با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه به ثبت می‌رسد، باید مالیات دو در هزاری معادل ۲۰۰ هزار تومان به اداره‌ی دارایی پرداخت کند و اگر در مهلت قانونی دو ماهه مالیات دو در هزار خود را پرداخت نکند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به اصل مالیات افزوده می‌شود و می‌بایست ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کند!
•    تمام شرکت‌ها، چه فعال و چه غیرفعال، می‌بایست اظهارنامه‌ی مالیاتی خودر را پس از پایان هر سال مالی، از ابتدای فروردین تا ۳۱ تیر به حوضه‌ی مالیاتی خود تسلیم نمایند. برای نمونه، شرکت‌ها از فروردین تا تیر سال ۱۳۹۴ فرصت دارند تا اظهارنامه‌ی مالیاتی سال ۱۳۹۳ خود را که از اول فروردین تا پایان اسفند می‌باشد به اداره‌ی دارای تسلیم نمایند.

جهت تشکیل پرونده مالیاتی در کرج با کارشناسان موسسه ثبتی آراکس در تماس باشید