لوگوچیست؟

به نماد و تصویرهایی که به منظور نشان دادن کالاها و خدمات استفاده می شوند لوگو می گویند.شایان ذکر است که علامت تجاری لوگو را هم در برمی گیرد.

مدارک  مورد نیاز جهتثبت لوگو

الف- اشخاص حقیقی

  1. کارت ملی ارائه شود.
  2. نسخه کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد.)
  3. نسخه شناسنامه ارائه شود.
  4. نسخه مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از سازمان های نظارتی و حاکمیتی دولتی) ارائه گردد.

ب- اشخص حقوقی

  1. نسخه کارت ملی ارائه شود.
  2. رونوشتی از روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت ارائه شود (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد.)
  3. رونوشتی از مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)ارائه گردد.
  4.  ارائه کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد.)
  5. نسخه شناسنامه ارائه گردد.

هزینه ثبت لوگو

هزینه ثبت لوگو متفاوت است به صورتی که اگر شخص متقاضی بخواهد از حروف لاتین(غیرفارسی) استفاده کند می بایست به منظور دریافت  کارت بازرگانی یا کارت عضویت اقدام کند که سبب افزایش هزینه ثبت علامت می شود.

دومین هزینه ثبت لوگو به منظور تعداد اضافه طبقات بین المللی متغیر می باشد. که هر طبقه به صورت حقیقی یا حقوقی می باشد.

سومین هزینه ثبت علامت تجاری دربرگیرنده هزینه ثبت اظهارنامه و  چاپ دو نوبت آگهی روزنامه رسمی می باشد که نسبت به متن آگهی روزنامه هزینه آن متغیر می باشد. در مورد متقاضیان خارجی که در اجرای مقررات کنوانسیون پاریس،درخواست های  خود را به صورت مستقیم به مرجع ثبت (اداره ثبت علائم اداره کل مالکیت صنعتی) ارائه می نمایند، باید معادل ارزی مبلغ ریالی معین شده در جدول هزینه ها را براساس نرخ رسمی پرداخت کنند.

به شکل خلاصه هزینه ثبت برند شامل:

  1. ثبت اظهارنامه ، و اضافه طبقات.
  2. هزینه دریافت کارت بازرگانی یا کارت عضویت در صورتی که لازم است.
  3. پرداخت نمودن هزینه چاپ آگهی های روزنامه رسمی.

در خصوص متقاضیان خارجی که در انجام مقررات کنوانسیون پاریس،درخواست های  خود را به صورت مستقیم به مرجع ثبت(اداره ثبت علائم اداره کل مالکیت صنعتی) ارائه می نمایند،باید معادل ارزی مبلغ ریالی تعیین شده در جدول هزینه ها را متناسب با نرخ رسمی بپردازند.

مراحل ثبت لوگو

به منظور ثبت لوگو بایستی مرحله های قانونی را درست و صحیح سپری کنید.بهتر است کلیه این مرحله ها با توجه به دیدگاه مشاوران و کارشناسان کاردان و خبره ثبت آراکس سپری کنید تا برای هزینه های اضافی و دوباره کاری مانعی به وجود بیاید.متقاضی ثبت لوگو بایستی مدارکی که در ادامه توضیح داده خواهد شد را تهیه نماید و مطابق روش و مراحلی که در ذیل عنوان شده است موضوع ثبت لوگو را سپری کنند:

ورود و ثبت نام در سایت مالکیت معنوی و در قسمت ثبت علائم تجاری

به منظور این امر نخست بایستی مدارک را تهیه و تدوین نموده باشید بعد از آن بایستی به پایگاه اینترنتی اداره مالکیت معنوی به آدرس sherkat.ssaa.ir  مراجعه کنید.

آدرس فوق الذکر به اداره مالکیت صنعتی تعلق دارد اما در هنگام ورود به سایت در قسمت چپ سایت بایستی اداره مالکیت معنوی را انتخاب نمایید و وارد شوید.

بعد از آن تقاضای خود را وارد نمایید و همه مدارک و مستندات و اظهارنامه  لوگو خود را در این قسمت طبق دستورکار وارد نمایید.

هنگامی که اطلاعات خود را وارد سایت اداره مالکیت معنوی نمایید بایستی به مواردی که در ذیل عنوان شده اند توجه نمایید:

  1. اطلاعات فرد حقیقی و یا حقوقی که قرار است صاحب لوگو باشد را وارد نمایید.
  2. در قسمتی باید اطلاعات وکیل و یا نماینده شرکت را وارد نمایید زیرا به منظور ارسال رمز و اطلاعیه های احتمالی  نیاز است.
  3. طبقه کالا و خدمات باید به دقت انتخاب و متناسب با موضوع شرکت شما باشد. البته بعدا تغییر این طبقات امکان پذیر خواهد بود.
  4. در صورتی که در قسمت ورود مدارک نیاز دارید مورد دیگری را هم بارگذاری نمایید بایستی در قسمت پیوست های اختیاری این مدارک بارگذاری شود.
  5. هزینه های ثبت برند یا لوگو را باید به صورت اینترنتی پرداخت نمایید. بنابراین دربر داشتن رمز دوم الزامی می باشد.
  6. در پایان فرایند ثبت نام لوگو در سایت برای شما اطلاعات پیامک و هم چنین کد پیگیری و شماره ثبت برند ارسال و نمایش داده می شود. حتما آن را یادداشت و ذخیره کنید تا در مراحل بعدی بتوانید از آن استفاده کنید.

زمان بررسی و ارزیابی درخواست شما جهت ثبت لوگو ممکن است حدود سه ماه از ورود اظهارنامه طول بکشد.توجه داشته باشید که این مدت زمان به صورت حداکثری می باشد.در نهایت بایستی با تایید و تصدیق تقاضای شما پرونده تشکیل گردد که مطلوب می باشد این کار را به وکلای کاردان و با تجربه ثبت آراکس بسپارید تا آن ها این امر را برای شما به انجام برسانند.

ثبت نهایی لوگو به پرداخت هزینه های نهایی و هم چنین آگهی های ثبت برند نیازمند می باشد.بعد از نخستین انتشار آگهی لوگو در روزنامه رسمی دادگستری و روزنامه کثیرالانتشار فرصتی یک ماهه به لوگو اعطا می گردد.در صورتی که در این مدت زمان شخصی اعتراض و یا شکایتی برای لوگو شما نداشته باشد تصدیق نامه ثبت لوگو و با مدت زمان 10ساله صادر خواهد شد.

فرم ارسال نظر

پاسخ دادن به :

با تشکر از ارسال نظر شما . پس از تایید انتشار خواهد یافت .
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
ثبت شرکت آراکس

سرعت و دقت بالا

ثبت شرکت آراکس

پایین‌ترین‌ کارمزد و هزینه

ثبت شرکت آراکس

همه جا در دسترس و پاسخگو

آخرین اخبار

  • 20 فروردین

    اصلاح ماده 4 آیین نامه اجرایی 13

    مبنی بر حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات

  • 21 فروردین

    سامانه چت آنلاین

    راه اندازی سامانه چت آنلاین مجموعه حقوقی آراکس در جهت راحتی مشتریان محترم

آخرین نظرات کاربران

  • امیر اسلامی نیا

    باسلام و احترام. ممنونم از مجموعه ثبتی آراکس بخاطر ثبت برند اینجانب و برخورد و پیگیری پرسنل 

  • نوید بهروزی

    باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، مجموعه ثبتی آراکس هست.