علامت تجاری از روش به دست آوردن اطمینان از حق و حقوق منحصر به فرد به منظور شناختن کالاها و خدمات و یا مجوز آن به دیگران حاکی بر استعمال از آن در صورت پرداخت نمودن مبلغی از مالک علامت محافظت می نماید.

مدت زمانی که از این علامت محافظت می گردد متمایز می باشد اما در صورتی که مبلغ مربوطه پرداخت گردد آرم تجاری این قابلیت را دارد تا به صورت نامحدود تمدید شود.

به وسیله مرجع های  قانونی كه در بیشتر نظام‌ها مجوز متوقف كردن تخلف در این عرصه را دارند ، محافظت آرم تجاری تصدیق می گردد.

از چشم اندازی پهناورتر علامت های تجاری با رسمیت بخشیدن و اعطای سود به مالکان آن ها در عرصه جهانی سرمایه گذاری می نمایند و این نوآوری را گسترش می دهند.

محافظت ومراقبت از علامت های تجاری سبب به وجود آمدن مانعی جهت  تلاش های رقیب های غیر منصف به منظور استعمال از علامت های مشخص جهت به فروش رساندن محصولات و ارائه خدمات متمایز و یا بدون کیفیت می گردند.

این سیستم اطلاع و امکان سرمایه گذاری به منظور تولید و فروش کالاها را در عادلانه ترین شرایط ممکنی که وجود دارد به مردم اعطا می نماید و از این راه  تجارت جهانی را آسان سازی می نماید.

چه علامت هایی قابلیت به ثبت رسیدن را دارند؟

به طور تقریبی امکانات این امر نامحدود می باشد. علامت هایی تجاری قادر می باشند یک و یا ترکیبی از چند کلمه حرف و یا عدد باشند.هم چنین قادر می باشند دربردارنده مواردی مانند نقاشی‌ها، سمبل‌ها، نقش‌های سه‌بعدی مثل شكل و بسته‌بندی كالاها، علامت های سمعی مانند موسیقی یا اصوات، رایحه‌ها و یا رنگ‌هایی به منظور معرفی خصوصیات و ویژگی‌ها باشند.

علاوه بر علامت های تجاری که تعیین کننده منشا کالاها و یا خدمات می باشند چند سری از علامت های دیگر هم وجود دارد.

علامت های اشتراکی به انجمن‌هایی كه اعضاء آن ها از آن علامت ها  جهت معرفی خود با یك سطح كیفی (یا سایر ملزومات آن اتحادیه) استعمال می نمایند تعلق دارد.

جهت ثبت علامت تجاری خود بدون نقص می توانید با مشاوران و کارشناسان ثبت آراکس تماس حاصل نمایید.

علامت های اشتراکت

به عنوان مثال اتحادیه‌های معرفی‌كننده حسابداران، مهندسان یا معماران. علامت های تایید ‌نامه‌ها با استانداردهای مشخص، به منظور نشان دادن قبولی اعطا می شوند ، اما به هر گونه عضویتی محدود نمی باشند. آن ها را می‌توان به هرشخصی  كه تایید نماید كالاهای مربوط  طبق استاندارد می باشند  اعطا نمود. به عنوان مثال ، تصدیق ‌نامه استاندارد كیفیت \"ISO 2000\" نمونه ای ازتصدیق نامه شناخته شده در عرصه بین الملل می باشد.

نحوه ثبت علامت تجاری

نخست، تقاضای  ثبت علا��ت  بایستی  در اداره ثبت مالکیت صنعتی لیست گردد . این تقاضا می بایست دربردارنده بازسازی آشکاری  از علامت ، با تمامی رنگ‌ها، طرح ها و نقش‌های سه بعدی آن به منظور ثبت قید گردد. این تقاضا  هم چنین می بایست دربردارنده  لیستی از كالاها و خدمات در انتخاب آن علامت باشد. این علامت به منظور محافظت شدن تحت عنوان علامت تجاری و یا هرنوع علامت دیگر بایستی دربردارنده شرایط خاصی باشد.شایان ذکر است که  علامت تجاری، علاوه بر معرفی و شناساندن یك محصول مخصوص، بایستی متفاوت از دیگر علامت هایی باشد كه مصرف‌كننده قادر باشد  آن محصول را از دیگر محصولات تشخیص بدهد. لازم به ذکر است که علامت نبایستی مصرف‌ كننده را اغفال نماید و یا به اشتباه بیندازد یا این كه به  مقررات و قوانین و اخلاقیات بی‌حرمتی نماید. وسرانجام ، حقوق اعطا شده نبایستی برابر و یا حتی شبیه حقوقی باشد که به مالک علامت دیگری اعطا شده باشد. با جست‌و‌جو نمودن  و آزمایش به وسیله دایره  ملی یا مخالفت ثالثی كه ادعای حق و حقوق برابر یا شبیه دارد می‌توان از این قضیه اطمینان کسب نمود.

دامنه محافظت علامت تجاری چقدر است ؟

به طور تقریبی کلیه  كشورهای بین المللی  علامت های  تجاری را ثبت می نمایند وا آن  محافظت می‌كنند. هرکدام  یك از ددایره های ملی یا ناحیه‌ای علاوه بر آسان سازی  آزمایش و جست و جو و مخالفت متواری افراد  ثالث، ثبت علامت ها  را كه دربردارنده  اطلاعات كامل تقاضا به منظور ثبت و تمدید می باشد ،‌ نگهداری می نماید، هر چند، نتیجه های این چنین ثبتی محدود به كشور مربوطه (یا در مورد ثبت ‌های ناحیه‌ای كشورهای مربوطه) می‌باشد. جهت جلوگیری از ثبت تک تک در هر دایره  كشوری یا ناحیه‌ای ، WIPO ، سیستم  جهانی ثبت علامت ها  را اجرا می‌ نماید، این سیستم به وسیله دو عهدنامه اداره می‌ گردد: توافق‌نامه مادرید، وابسته به ثبت جهانی علامت ها و هم چنین  پروتكل (موافقت‌نامه مادرید، شخص دارای اتصال به وسیله ملیت، مقر یا مؤسسه) با كشوری در ارتباط با یك یا هر دوی این پیمان نامه‌ها قادر می باشد برپایه ثبت یا تقاضا در دایره آن كشور، ثبت بین‌المللی مؤثری در چند یا کلیه  كشورهای عضو انجمن مادرید به دست آورد. علامت تجاری حقیقی یعنی ثبت علامت تجاری به اسم فرد و ثبت علامت تجاری حقوقی یعنی ثبت علامت تجاری به اسم شرکت. تفاوت میان علامت تجاری حقیقی و حقوقی تنها در مدرک های مورد نیاز آن می باشد.

به منظور شخص حقیقی تمامی مدارک بایپستی به اسم شخص مورد نظر باشد و به طبقه و فعالیت مورد نظر مرتبط باشد. به عنوان  مثال شخصی  که جواز کسب آن به مواد غذایی  مربوط  باشد قادر نمی باشد علامت را در طبقه به غیر از مواد غذایی به ثبت برساند. به منظور شخص حقوقی کلیه مدارک و مجوزها بایستی به  نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه مورد نظر به منظور ثبت می بایست در موضوع شرکت قید  شده باشد. در صورتی که طبقه مورد نظر در موضوع شرکت نباشد قادر می باشد الحاق موضوع نماید.یعنی موضوع مورد نظر خود را به شرکت اضافه نماید و پس  از آن به منظور ثبت مبادرت نماید.

فرم ارسال نظر

پاسخ دادن به :

با تشکر از ارسال نظر شما . پس از تایید انتشار خواهد یافت .
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
ثبت شرکت آراکس

سرعت و دقت بالا

ثبت شرکت آراکس

پایین‌ترین‌ کارمزد و هزینه

ثبت شرکت آراکس

همه جا در دسترس و پاسخگو

آخرین اخبار

  • 20 فروردین

    اصلاح ماده 4 آیین نامه اجرایی 13

    مبنی بر حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات

  • 21 فروردین

    سامانه چت آنلاین

    راه اندازی سامانه چت آنلاین مجموعه حقوقی آراکس در جهت راحتی مشتریان محترم

آخرین نظرات کاربران

  • امیر اسلامی نیا

    باسلام و احترام. ممنونم از مجموعه ثبتی آراکس بخاطر ثبت برند اینجانب و برخورد و پیگیری پرسنل 

  • نوید بهروزی

    باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، مجموعه ثبتی آراکس هست.