ثبت لوگو در کرج

ثبت لوگو دارای مزایای ویژه ای است که میتوانیم بعضی موارد آن را بیان کنیم .

در بعضی موارد لوگو و آرم را با برند هم شناسایی می کنند ، درست است که بین آنها تفاوتی وجود ندارد ولی با این وجود می توان از تعارف ثبت برند و لوگو به ریز تفاوت آنها پی برد .

ثبت برند چیست ؟

برند به عنوان نام یا نمادی یا علامتی است که با هدف فروش کالاها یا ارائه خدمات مورد استفاده قرار میگیرد. و باعث ایجادوجه تمایز بین کالا یا خدمات ما با سایر رقبا می گردد.

جهت مطالعه بیشتر در زمینه ثبت برند هم اکنون کلید نمایید . بیشتر بدانید 

مزایای ثبت لوگو در کرج

  • اگر علامت به صورت فارسی ثبت شده باشد دیگرلازم  به کارت بازرگانی ندارد ولی اگر علامت به صورت لاتین ثبت شده باشد  باید کارت بازرگانی بگیرند.
  • با ثبت لوگو در کرج علاوه بر منفعت اقتصادی برای صاحب آن میتوانند در سطح جهانی سرمایه گذاری کنند.
  • علامت تجاری و لوگو نباید شباهت داشته باشد.
  • شخص درخواست کننده باید در هر زمینه ای که جواز فعالیت دارد لوگو را در همان زمینه  فعالیت ثبت کند.

ثبت لوگوی شرکت در کرج

لوگو نمادی تصویری است که برای بیان کردن یک عبارت، موضوع یا القا نمودن یک موضوع و معرف یک شرکت، محصول، سایت یا وبلاگ و غیره است.لوگوها معمولا به گونه ای طراحی می شوند که در عین سادگی حاوی بیشترین اطلاعات و نشانه های تصویری (معمولا با هدف تبلیغاتی) هستند.

مدارک لازم جهت ثبت لوگو در کرج

هنگام ثبت لوگو در کرج لازم است مدارک ذیل به اظهارنامه پیوست شود

الف) ثبت لوگو اشخاص حقیقی :

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • امضای وکالت نامه و فرم تقاضای ثبت لوگو در کرج
  • داشتن جواز کسب و یا جواز تاسیس از صنایع
  • ارائه شکل و لوگو در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر
  • داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)

ب) ثبت لوگو اشخاص حقوقی (شرکتی) :

  • کپی شرکتنامه و روزنامه رسمی و آخرین تغییرات
  • کپی شناسنامه و کارت ملی افرادی که در شرکت حق امضا دارند.
  • داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)
  • ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر
  • داشتن جواز تاسیس (جواز صنایع)

مراحل ثبت لوگو در کرج

ابتدا به پایگاه اینترنتی مالکیت صنعتی (قسمت ثبت علائم تجاری) مراجعه نمایید و اظهارنامه ثبت لوگو را در سامانه تکمیل کنید. در این پایگاه اینترنتی، یک لینک ثبت نام وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کنید. سپس وارد اولین مرحله ثبت نام شده و مراحل ثبت نام  را به ترتیب ذیل گام به گام طی نمایید.

-انتخاب نوع اظهارنامه

- پر کردن مشخصات مالک(اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی را وارد کنید و چنانچه فرد از وکیل یا نماینده قانونی استفاده می کند مشخصات او را درج نمایید)

- بارگذاری مدارک ذکر شده ( مدارک مورد نیاز را باید برای ثبت اینترنتی اسکن کرد)

- بررسی دوباره و تایید اطلاعات و مدارک

- پرداخت هزینه ثبتی از طریق اینترنت

- دریافت شماره اظهارنامه و رمز از طریق تلفن (بعد از اتمام مراحل ثبت نام و تکمیل آن، سیستم نام کاربری، کلمه عبور و کد رهگیری را به شخص می دهد).

سپس نوبت به امضای نسخه تایید شده می رسد که فرد باید یکی از نسخه ها را با مدارکی که قبلا برابر با اصل شده اند، همراه با فیش به آدرس مرکز ارسال نماید.

بعد از تکمیل اظهارنامه و ارائه مدارک ،کارشناس مربوطه رسیدگی نهایی کرده و نتیجه را اعلام می نماید.نتیجه ممکن است ثبت برند و یا رد آن  باشد.چنانچه ایرادی وجود نداشته باشد بعد از انجام رسیدگی و تایید ثبت،مراتب ثبت و واریز مبلغ نهایی به متقاضی اطلاع داده می شود.سپس از طریق سایت در روزنامه رسمی قوه قضاییه اعلام می شود و بعد از طی یک ماه وارد پرونده در سایت اداره مالکیت صنعتی می گردد.

لازم به ذکر است،بعد از تهیه ی مدارک و ثبت در سامانه،باید درخواست خود را از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پی گیری کرد.علاوه بر سامانه، فرایند پیگیری و تکمیل در سامانه از طریق پیامک و ایمیل نیز انجام می شود.لذا باید آدرس ایمیل و شماره همراه معتبر باشد و متعلق به رابط پیگیری باشد تا متقاضی در پیگیری اداری با مشکل روبرو نگردد.

بعد از انتشار آگهی ممکن است شخص ذینفعی اعتراضی داشته باشد.در این صورت اداره مالکیت صنعتی رونوشت اعتراض نامه را برای شخص متقاضی می فرستد و به او مهلت می دهد تا از خود دفاع کند.فرد متقاضی نیز با ارایه استدلالات خود،اعتراض نامه را به اداره می فرستد.اگر متقاضی یادداشت متقابل را بفرستد اداره رونوشت را در اختیار فرد ذینفع قرار داده و سپس تصمیم می گیرد که علامت تجاری را رد کند یا ثبت نماید.

مدت زمان اعتبار لوگو در کرج

مدت اعتبار قانونی گواهی ثبت  لوگو در کرج معادل ده سال است. اين مدت با درخواست صاحب علامت براي دوره‌هاي متوالي ده ساله با پرداخت هزينه مربوطه ، تمديد خواهد شد. يك مدت زمان ارفاقي  برابر با شش ماه كه از زمان پايان اعتبار علامت شروع مي‌شود، براي پرداخت هزينه تمديد، به همراه پرداخت جريمه تأخير برای تمدید علامت منقضی شده مد نظر می باشد.

جهت راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما متقاضی گرامی هم اکنون می توانید با کارشناسان مجموعه ثبت برند آراکس تماس بگیرید .

فرم ارسال نظر

پاسخ دادن به :

با تشکر از ارسال نظر شما . پس از تایید انتشار خواهد یافت .
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

سرعت و دقت بالا

پایین‌ترین‌ کارمزد و هزینه

همه جا در دسترس و پاسخگو

آخرین اخبار

  • 20 فروردین

    اصلاح ماده 4 آیین نامه اجرایی 13

    مبنی بر حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات

  • 21 فروردین

    سامانه چت آنلاین

    راه اندازی سامانه چت آنلاین مجموعه حقوقی آراکس در جهت راحتی مشتریان محترم

آخرین نظرات کاربران

  • امیر اسلامی نیا

    باسلام و احترام. ممنونم از مجموعه ثبتی آراکس بخاطر ثبت برند اینجانب و برخورد و پیگیری پرسنل 

  • نوید بهروزی

    باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، مجموعه ثبتی آراکس هست.