دیدگاه های مختلفی در مورد برندسازی وجود دارد در این مقاله به برخی از این دیدگاه می پردازیم :

نگاه به برندسازی از دیدگاه‌های مختلف

دیدگاه اقتصادی

چشم انداز اقتصادی برای مدیران مالی و حسابداران نسبت به برند تجاری می باشد . به این دلیل که برند برای ‌آن‌ها بخشی از سرمایه های موسسه می باشد که هویدا نیست اما به‌ صورت آشکار و واضح به هنگام قیمت ‌گذاری مورد اهمیت واقع می گردد.

دیدگاه هویتی

از آن جایی که علامت تجاری برای هر نهاد به‌ عنوان شناسنامه‌ی آن نهاد شمرده می‌شود یعنی نشانگر هویت سازمان می باشد به همین دلیل نهاد  بایستی تلاش نماید تا برندی را  برابر و مطابق با هویت خود دربرداشته باشد و آن را توسعه و ارتقا دهد.

دیدگاه مصرف کننده

 در این چشم انداز بایستی به این موضوع توجه شود  که مشتری با شنیدن نام برند برای بار اول و رویت آن چه عکس ها و تصویرهایی در ذهن و خاطر آن شکل می گیرد و این مسئله مسئله ای بسیار  مهم می باشد  که مشتریان از اسم برند چگونه برداشت می کنند.

دیدگاه شخصیت شناسی

ما هرگونه صفتی را  که به  انسانی نسبت می‌دهیم  می توانیم آن را در رابطه با  نشان تجاری هم استفاده نماییم . این چشم انداز به این معنا می باشد  که برند هم  مانند انسان دربردارنده ی  شخصیت می باشد به همین دلیل اگر موسسه ای از منظره ی شخصیت شناسی برند خود را  ملاحظه نماید و آن را همانند یک انسانی بپندارند به شخصیت برند تجاری خود پی می برند  و سرانجام می‌توانند نقص ها و کاستی ها  را رفع نمایند.

جهت انجام برندسازی می توانید با مجتمع ثبت آراکس تماس حاصل نمایید و از راهنمایی و تجربیات مشاوران بهره مند شوید .

دیدگاه رابطه شناسی و مدیریت رابطه

در این چشم انداز آن رابطه ای که میان انسان‌ها وجود دارد را ما قادر هستیم  در رابطه با  برند و برندسازی استفاده نماییم به‌ عنوان مثال: برای تمامی  ما پیش آمده  که به بعضی از دوستان خود احساس  بی‌اعتمادی داشته باشیم اما به بعضی دیگر از دوستان خود احساس  اعتماد و وفاداری داریم وممکن است که این احساس تا ابد و تا آخر عمر برای ما وجود داشته باشد. این چنین روابطی در رابطه با انسان‌ها و برندها  هم صدق می‌کند. یعنی  هنگامی که مصرف‌ کننده در خصوص یک برندی اعتماد دارد این  امکان وجود دارد که این احساس اعتماد و وفاداری تا سالیان  سال‌  در ذهن و خاطر آن  باقی بماند.

دیدگاه ��عاملات و روابط اجتماعی

در پیوستگی میان انسان‌ها به منظور انجام دادن هرکاری عملی دو سویه  وجود دارد به‌ عنوان مثال : مجله‌ای که به تازگی چاپ و منتشر می‌شود در صورتی که با ابراز علاقه روبرو شود و خوانندگان بسیار زیادی را جذب نماید به کار خود ادامه می‌دهد. این رابطه درخصوص برند و مشتریان هم صدق می‌کند. برندها بایستی این توانایی را داشته باشند تا خودشان  را متناسب با سلیقه‌ی مشتریان مطابقت دهند تا رابطه‌ای دوجانبه و خوب  در میان برند و مشتری شکل گیرد.

دیدگاه فرهنگی

با یک چشم اندازی به صورت کلی متوجه این موضوع  می‌شویم که برند سازی کمک می‌نماید تا بعضی از ویژگی‌ها و خصوصیات ، به یک فرهنگی  متداول در جامعه تبدیل شوند. به عنوان مثال: وقتی مشاهده می کنیم که بر روی یک محصولی عبارت ساخت ژاپن درج شده است ، آن محصول را خریداری می کنیم به دلیل این که محصولی را که کشور ژاپن ساخته است بهترین نوع می باشد به یک فرهنگی رایج برای ما تبدیل شده است

فرم ارسال نظر

پاسخ دادن به :

با تشکر از ارسال نظر شما . پس از تایید انتشار خواهد یافت .
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
ثبت شرکت آراکس

سرعت و دقت بالا

ثبت شرکت آراکس

پایین‌ترین‌ کارمزد و هزینه

ثبت شرکت آراکس

همه جا در دسترس و پاسخگو

آخرین اخبار

  • 20 فروردین

    اصلاح ماده 4 آیین نامه اجرایی 13

    مبنی بر حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات

  • 21 فروردین

    سامانه چت آنلاین

    راه اندازی سامانه چت آنلاین مجموعه حقوقی آراکس در جهت راحتی مشتریان محترم

آخرین نظرات کاربران

  • امیر اسلامی نیا

    باسلام و احترام. ممنونم از مجموعه ثبتی آراکس بخاطر ثبت برند اینجانب و برخورد و پیگیری پرسنل 

  • نوید بهروزی

    باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، مجموعه ثبتی آراکس هست.