برند چیست؟

به هر علامتی اعم از اسم،رنگ،حرف،شکل،نقش،تصویر و....که سبب متفاوت شدن کالاها و خدمات تولید شده توسط یک شخص با شخص دیگر می شود برند گفته می شود.ثبت برند یکی از لازمه های هر شرکتی می باشد.به موجب همین امر ثبت آراکس در این مقاله تلاش و کوشش نموده است تا درباره ثبت برند حبوبات مطالبی را ارائه نماید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ثبت برند حبوبات در کرج

افرادی که می خواهند برند حبوبات به ثبت برسانند می بایست مدارک مورد نیاز برای ثبت برند خود را آماده کرده و تمامی مراحل ثبت برند را به انجام برسانند تا برند آنها قانونا" به ثبت برسد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند حبوبات در کرج

مدارک ثبت برند حبوبات شخص حقیقی

  1. رونوشتی از شناسنامه.
  2. رونوشت کارت ملی.
  3. یک رونوشت از کارت بازرگانی(چنانچهاز حروف لاتین استفاده شده باشد)
  4. رونوشت از مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

ب- مدارک ثبت برند حبوبات شخص حقوقی

  1. رونوشت از شناسنامه.
  2. رونوشت از کارت ملی.
  3. رونوشتی از روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت(نباید بیش از دو سال از آخرین تغییرات شرکت گذشته باشد)
  4. رونوشتی از مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

شرایط ثبت برند حبوبات در کرج

حبوبات جزء خانواده مواد غذایی می باشد و به صورت مستقیم با سلامت مردم سر و کار دارد.محصولات غذایی حتما بایستی از نظر بهداشتی تایید شوند این تاییدیه را به طور معمول معاونت غذا و دارو صادر می نماید.از آنجایی که حبوبات جزء محصولات کشاورزی است از جهاد کشاورزی هم می توان این مجوز را گرفت.

مزایای ثبت برند حبوبات در کرج

  1. شرکتها و تولید کننده ها می توانند با ثبت برند خود با اعتبار و سهولت بیشتری به بازار های مصرفی وارد شوند.
  2. چنانچه تولید کننده دارای علامت تجاری باشد برای ارتقا و بهبود در کیفیت محصول  خود و حفظ جایگاه خود در بازار تلاش بیشتری خواهد کرد تا بتواند جایگاه خود را در بازار و ذهن مشتری حفظ نماید.
  3. با ثبت برند تولید کننده دارای پایگاه بین المللی نیز خواهد شد.
  4. با ثبت برند ،محصولات یا خدمات شما از دیگر محصولات و خدمات متمایز خواهد شد.
  5. علامت تجاری به مصرف کننده کمک می کند تا بواسطه ی شناخت خود از محصول درامر گزینش و خرید کالاها با آسودگی عمل نمایند.

برای داشتن یک برند مناسب باید نخست کیفیت محصولات را ارتقا داده و همچنین نسبت به تبلیغات برنامه ریزی کرده و در سطح وسیعی به امر تبلیغات پرداخت. شناخت بازار مصرف و نیاز مصرف کننده نیز به نوبه ی خود در فروش محصولات و همچنین حفظ یا پیدا کردن پایگاه بین مشتریان کمک خواهد کرد بدانیم. در این صورت به شکل اتوماتیک محصول شما دارای مشتریان ثابت خواهد شد.

مراحل ثبت برند حبوبات در کرج

برای گذراندن مراحل ثبت برند در ابتدا نیاز است تا مدارکی را آماده کنید؛ همچون مراحل اخذ ایزو و … ثبت برند را نیز میتوان به دو صورت حقیقی و یا حقوقی انجام داد؛ مراحل ثبت برند اگر چه برای هر دو یکسان است ولی مدارک ثبت برند مورد نیاز متفاوت هستند؛ پس از تهیه مدارک یاد شده، آنها را اسکن میکنید و از طریق این سامانه ، میتوانید نسبت به پیمودن مراحل ثبت برند اقدام کنید؛ پس از پیمودن گام به گام مراحل ثبت برند، سامانه یک کد رهگیری به شما خواهد داد؛اگر درخواست شما توسط کارشناس تایید شود، دو نسخه از قرارداد برای شما ارسال خواهد شد که شما موظف هستید پس از امضای هر دو قرارداد، یکی از نسخه هارا به همراه فیش واریزی به همراه مدارک برابر اصل شده به آدرس اداره ارسال کنید. در ذیل مراح�� توضیح داده شده است :وارد سامانه اینترنتی ثبت برند اداره مالکیت صنعتی شده و قسمت ثبت اظهارنامه مراجعه کرده و کلیه اطلاعات مربوط به متقاضی را وارد نمایید.سپس در قسمت مربوطه مدارک را در ابتدا اسکن انجام داده ودر جایگاه خود بارگذاری را در سامانه انجام دهید.سپس بازبینی اطلاعات درج شده و پرداخت هزینه های ثبت برند و در نهایت اخذ کدرهگیری اظهارنامه ثبت برند که بصورت پیامک به موبایل متقاضی ارسال می شود .کلیه اطلاعات وارد شده در سامانه به اداره مالکیت صنعتی ارسال شده و کارشناسان بر روی پرونده بررسی و استعلامات لازم را اخذ می نمایند سپس بر اساس نتایج بررسی ها نتیجه را به صورت ابلاغیه به متقاضی اعلام می نمایند .سپس در این بین متقاضی باید کلیه مدارک را کپی برابر اصل کرده به انضمام اظهارنامه ثبت شده توسط پست به اداره مالکیت صنعتی ارسال نمایند .سپس کارشناسان در صورت تأیید اطلاعات و مدارک دستور چاپ روزنامه رسمی اول را می دهند در صورت اینکه معترضی بر ثبت برند مشاهده نشد بعد از 30 روزکاری ، دستور چاپ روزنامه دوم را می دهند سپس گواهینامه ثبت برند به متقاضی داده می شود. 

ویژگی های برند خوب

  1. به سادگی بتوان آن را تلفظ کرد.
  2. به سهولت بتوان آن را به خاطر سپرد.
  3. باعث جلب توجه مصرف کننده شود.
  4. امتیازاتی که در استفاده از محصول است را بیان نماید.
  5. موقعیت محصول را درمیان محصولات رقیب مشخص سازد.
  6. توانایی تمایز کالاها و خدمات را داشته باشد.
  7. باعث تمایز محصولات شرکت ها از یکدیگر می شود.
  8. نام تجاری مناسب قادر است پیام محصول را به مصرف کننده انتقال دهد.
  9. موجب افزایش روند فروش شود و موجب اعتبار و وجهه سازی شرکت ها شود.

در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با ثبت آراکس تماس بگیرید.

فرم ارسال نظر

پاسخ دادن به :

با تشکر از ارسال نظر شما . پس از تایید انتشار خواهد یافت .
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
ثبت شرکت آراکس

سرعت و دقت بالا

ثبت شرکت آراکس

پایین‌ترین‌ کارمزد و هزینه

ثبت شرکت آراکس

همه جا در دسترس و پاسخگو

آخرین اخبار

  • 20 فروردین

    اصلاح ماده 4 آیین نامه اجرایی 13

    مبنی بر حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات

  • 21 فروردین

    سامانه چت آنلاین

    راه اندازی سامانه چت آنلاین مجموعه حقوقی آراکس در جهت راحتی مشتریان محترم

آخرین نظرات کاربران

  • امیر اسلامی نیا

    باسلام و احترام. ممنونم از مجموعه ثبتی آراکس بخاطر ثبت برند اینجانب و برخورد و پیگیری پرسنل 

  • نوید بهروزی

    باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، مجموعه ثبتی آراکس هست.