مدارک لازم برای ثبت علائم تجاری در کرج

برای ثبت علائم تجاری در کرج می توان از علامت هایی نام برد که جهت معرفی محصول و هم چنین ضمانت کیفیت ، مرغوبیت جنس مورد استفاده مصرف کننده قرار می گیرد . این علائم می تواند شامل ترکیب های مرکب از نقش و تصویر و کلمه بوده و یا اسم منطقه و یا شهر باشد .

علائم تجاری در کرج چیست؟

طبق قوانین مصوبه در ماده 30 قانون علامت ، علامت جمعی و نام تجاری به شرح ذیل تعریف داده شده است :

الف- علائم تجاری به معنی این می باشد که هر نماد مشخصی که بتواند کالا و یا محصولات متقاضی را از هم تفکیک کند . وجه تمایز بین محصولات و یا کالاها را از هم مجزا سازد .

ب - علائم تجاری که در اظهارنامه ثبت می شود حق انحصاری را به متقاضی می دهد تا از خدمات و تضمین اعتماد مصرف کننده استفاده کنند .

ج- علائم تجاری ثبت شده به معنی نام تجاری است که معرف و مشخص کننده اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد .

با تعریف علامت تجاری آشنا شده اید ،جهت ثبت علائم تجاری ملزوم به انجام اقداماتی می باشید جهت آشنایی با مراحل ثبت علائم تجاری در کرج و شرایط ثبت علائم تجاری در کرج می توان به مقاله آن مراجعه کنید .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت علائم تجاری در کرج

همان طور که در مقاله های دیگر بیان شده است تسلیم اظهارنامه علائم تجاری از طریق سامانه اداره مالکیت صنعتی انجام می شود .

باید توجه کرد که جهت ثبت علائم تجاری اشخاص حقوقی و حقیقی در ارائه مدارک آنها تفاوتی وجود دارد از جمله در موارد ذیل نام برده می شود :

در اشخاص حقیقی کلیه مدارک الزامی است بنام شخص و یا مالک بوده و هم چنین مربوط به طبقه و نوع فعالیت آنها می باشد . در مورد اشخاص حقوقی کلیه مدارک الزاما باید بنام شخص حقوقی و یا شرکت باشد و هم چنین طبقه مورد نظر نیز طبق موضوع شرکت ذکر شود .

الف ) مدارک اشخاص حقیقی جهت ثبت علائم تجاری :

  • اصل و نسخه مدارک شناسایی متقاضی از جمله کارت ملی و شناسنامه
  • اصل و نسخه کارت بازرگانی ( این در صورتی است که کارت بازرگانی از حروف لاتین استفاده شده باشد )
  • اصل و نیخه جواز تاسیس فعالیت ( جواز پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت ، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادر از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی )
  • ارائه نمونه علائم تجاری در ابعاد 10*10

ب) مدارک اشخاص حقوقی جهت ثبت علائم تجاری :

  • اصل و نسخه مدارک شناسایی شخص حقوقی از جمله کارت ملی و شناسنامه
  • اصل و کپی روزنامه رسمی و آخرین تغییرات شرکت ( باید توجه نمود از آخرین تغییرات شرکت 2 سال نگذشته باشد )
  • ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و …
  • ارائه اصل و نسخه کارت بازرگانی ( در صورتی که علائم مورد نظر از حروف لاتین استفاده کرده باشند )
  • ده نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
  •  در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
  • استفاده از حق تقدم : در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم ( حداکثر 6 ماه ) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
  • نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
  • فیش های واریزی پرداخت هزینه ها قانونی
آیا بعد از خواندن این مقاله نیاز به راهنمایی بیشتری دارید ؟ متقاضی گرامی کارشناسان ثبت برند آراکس منتظر تماس شما و آماده ارائه خدمات به شما هستند هم اکنون تماس بگیرید.

فرم ارسال نظر

پاسخ دادن به :

با تشکر از ارسال نظر شما . پس از تایید انتشار خواهد یافت .
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
ثبت شرکت آراکس

سرعت و دقت بالا

ثبت شرکت آراکس

پایین‌ترین‌ کارمزد و هزینه

ثبت شرکت آراکس

همه جا در دسترس و پاسخگو

آخرین اخبار

  • 20 فروردین

    اصلاح ماده 4 آیین نامه اجرایی 13

    مبنی بر حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات

  • 21 فروردین

    سامانه چت آنلاین

    راه اندازی سامانه چت آنلاین مجموعه حقوقی آراکس در جهت راحتی مشتریان محترم

آخرین نظرات کاربران

  • امیر اسلامی نیا

    باسلام و احترام. ممنونم از مجموعه ثبتی آراکس بخاطر ثبت برند اینجانب و برخورد و پیگیری پرسنل 

  • نوید بهروزی

    باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، مجموعه ثبتی آراکس هست.